Átadták tegnap az M0 körgyűrű (10 éve ez a neve, de körgyűrű még 10 évig biztos nem lesz belőle) újabb szakaszát, amellyel most már az összes autópálya elérhetővé vált azok számára, akik fel mernek hajtani a "halál út"-ként is nevezett aszfaltcsíkra.
Hurrá! Háromszoros hurrá!
Bár biztosan eltart pár napig, mire a forgalom áttér a nevezett útra, de arra kíváncsi lennék, hogy a holland kamionos honnan a bánatból tudja majd, hogy legyen szíves nem bejönni az Andrássy útra, ha Románia felé tart. Mindenesetre számára biztos jó lesz, hogy bűzlő nagyvárosunkat elkerülheti.
Nem mondanám, hogy nagyon vártam az elkészültét, eddig 8 évnyi budapesti furikázásaim során, büszkén vállalom, egyetlen egyszer hajtottam csak fel az M0-ra. Azonban hallottam bizonyos pletykákat arról, hogy tehermentesíteni fogja a belvárosi utakat. Ebben azért kételkedtem, mert nem értem, hogy az a soktízezer ember aki egyik kerületből igyekszik a másikba reggel, mi a búbánatnak menne ki az M0-ra? Plusz, aki tranzitforgalomként döngetne át Budapesten, mondjuk Egerből a Balaton felé menet, az biztosan úgy időzítette, hogy ezt semmiképp sem a dugó időszakban kelljen. Na de mindegy, hát ha mentesíti, akkor mentesíti.
Mostanában már arra is gondoltam, hogy A pontból B pontba való igyekvés közben gyakorlatilag én is használhatnám az M0-t, tekintve, hogy jelen állapotok miatt így is 3 óra alatt tudok megtenni 25 km-t reggelente Budapesten. Ha teszek egy 80 km-es kis kerülőt, még akár gyorsabban is odajuthatok, ahova éppen muszáj. Ezzel csak az a baj, hogy a benzinárak manapság nem éppen alacsonyak, és ez havi szinten 40000 forintomba kerülne.
Kicsit sok volt a körítés, így rá is térek, mi problémám a helyzettel. Budapest gyakorlatilag összes fő közlekedőútja le van zárva. Észak-déli irányban egyedül a körút nincs lezárva vagy leszűkítve, ami eleve nem járható, még amikor a többi úton lehet közlekedni, akkor sem. A nyár folyamán át kellett éljem, hogy a reggelente általam választható négy útvonalat egyenként lezárták. Az elsőnél bosszankodtam, a másodiknál is, a harmadiknál kezdtem gyanakodni, és igen végül a negyediken is keresztbe tettek (egy terelő táblát).
Persze jó, hogy felújítják az utakat, de ki az az inkompetens kolléga, aki ezt egyszerre engedélyezte, vagy akár kitalálta? Hogy Budapest működik a lezárt budai alsó rakpart, a leszűkített budai felső rakpart, a végénél leszűkített pesti alsó rakpart, a lezárt Kálvin tér és Szabadság híd, lezárt Krisztina körút, feltúrt Haller utca, feltúrt Bécsi út (és sorolhatnám) nélkül? Zseniális. És ezekért az ötletekért fizetjük a város vezetését az adónkból. Plusz fizetek 140 Ft jövedéki adót a benzin minden litere után (ez kb. 336 000 Ft volt csak ebben az évben), és súlyadót. És erre most jön a nagy ötlet a behajtási díj, vagy dugó díj. Mert mi miattunk van dugó, és mi miattunk van szmog a városban.
Hiába van kész az M0, ha a város abszolút járhatatlan. Csak tudnám mikor zárják végre le az új M0-t? Már úgy várom.
Utolsó kommentek